9.00 - 10.20 |
Rejestracja |
Sesja
4a
E-Learning w nauczaniu
fizyki
Przewodniczący: Prof. dr hab. Ryszard Kutner
Modelowanie numeryczne i symulacje w Modellusie,
Elżbieta Kawecka, OEIiZK, Wwa.
Modelowanie zjawisk w arkuszu kalkulacyjnym,
Nina Tomaszewska, OEIiZK,Wwa.
E-learning i Edukacja Interaktywna w nauczaniu fizyki na
poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej,
Mirosław Łoś, nauczyciel fizyki.
Elementy metod numerycznych dla początkujących
poprzez e-learning, Mirosław Maciejczyk, LO Wwa
Zastosowanie multimediów i Internetu w nauczaniu
fizyki, M. Godlewski,
B.Sagnowska, K.Satoła, ZamKor.
Sesja 4b Dydaktyka E-Learningu
Przewodniczący: Prof. dr hab. Ryszard
Tadeusiewicz
Nauczanie języków obcych na platformie kształcenia na
odległość, Halina Widła, UŚ.
Czy można nauczyć się języka obcego przez
Internet? Marta Chomicz, PJWSTK.
Jak oceniać uczestników kursów językowych online?
Małgorzata Rzeźnik, PJWSTK.
e-Learning nowym wyzwaniem dla edukacji,
Elżbieta Grzejszczyk, OKNO PW.
E-learning nowoczesną metodą zdalnego nauczania
informatyki w PJWSTK, Andrzej Marcin Bernacki, Rafał Muniak, PJWSTK.
|
Sesja 8a
Platformy i narzędzia
Przewodniczący: Prof. dr Lech Banachowski
Testowanie wiedzy studentów oraz przeprowadzanie
interaktywnych lekcji w systemie edukacji przez Internet stosowanym w PJWSTK, Paweł Lenkiewicz, PJWSTK.
Framework dla e-learningu oparty o architekturę zorientowaną na usługi (SOA),
Jarosław Jakubowski, Tomasz Wardziak,
PJWSTK.
RSW – system zdalnego nauczania,
Zbigniew Świerczyński, WAT.
CENAR – (r)ewolucja w podejściu do zdalnego
nauczania, Dariusz Dobrowolski, UMCS.
System do nauki języka SQL,
Agnieszka Chądzyńska, PJWSTK.
Sesja 8b Edukacja
wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab. Grażyna
Wieczorkowska
Wykorzystanie wirtualnego środowiska nauczania w
doskonaleniu mobilności studenckiej, Tomasz Walasek, Jacek Piątkowski, PCz.
Wybrane problemy wdrażania technik kształcenia na
odległość, Sławomir Jarek, WSzZMiJO Kat.
System Wspierania Edukacji Niestacjonarnej,
Grażyna Hołodnik-Janczura, PWr, Jakub Mercik, WSzZiF Wr.
Zastosowanie internetu w edukacji marketingowej,
Eugeniusz Michalski, PKosz.
|
11.00 - 12.40 |
Sesja 1
Edukacja wirtualna-koncepcje i
cele
Przewodniczący: Prof. dr hab. Krzysztof Marasek
Doświadczenia w kształceniu na odległość
w kontekście współpracy PJWSTK z uczelniami ukraińskimi,
Lech Banachowski,
Jerzy Paweł Nowacki, PJWSTK, Yevgeniya Sulema, National
Technical University of Ukraine "Kiev Polytechnic Institute" (w postaci
dwóch prezentacji:
"O kształceniu przez Internet w
Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych",
Lech Banachowski,
Jerzy Paweł Nowacki i
"E-Education in Ukraine: The Experience of National
Technical University of Ukraine 'Kiev Polytechnic Institute'",
Yevgenija
Sulema.)
Rola „kształcenia na odległość” w tworzeniu
krajowego systemu „kształcenia przez całe życie,
Bogdan Galwas, Sławomir Nowak, OKNO PW.
O jakości zdalnego nauczania — doświadczenia COME UW,
Jan Madey, Grażyna Wieczorkowska, COME UW.
|
Session 5
International Dimension of Education
Przewodniczący: Prof. dr hab. Jan Madey
Improvement of University and Technical College Level Education
by means of Information and Communication Technologies,
Satoru Ozawa, Ibaraki University, Japan.
E-Learning@UP: 1998-2006
Implementing e-learning at a traditional University, Rita Falcão, Universidade do Porto, IRICUP
– Portugal.
Virtuality on the Students' and the Teachers'
Sides: The International Master of Business Informatics Program,
Karl Kurbel, Virtual Global University (VGU), Germany.
|
Sesja 9
Edukacja wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab.Jerzy
Wierzbiński
Proces upowszechniania e-learningu wśród nauczycieli akademickich i
studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Maria Wilkin, Aneta Mieszkowska, Tomasz Krawczyk, UW.
W poszukiwaniu profilu e-studenta. Analiza danych i
opinii studentów uczestniczących w zajęciach internetowych na Uniwersytecie
Warszawskim, M. Eljaszuk, A. Mieszkowska, A. Nowak, T. Rybicki, UW.
Program i realizacja Studium Podyplomowego
„Narzędzia i Techniki Wirtualnej Edukacji" – doświadczenia Ośrodka OKNO-PW,
Elżbieta Piwowarska, Marlena Plebańska, Katarzyna Pomaska, Bogdan Galwas, OKNO
PW.
Problemy realizacji programu Studiów Inżynierskich w
modelu SPRINT, Jan Barczyk, Bogdan Galwas, Elżbieta Grzejszczyk, Elżbieta Latos, Elżbieta
Piwowarska, OKNO PW.
Zamknięcie
konferencji |
14.00
- 15.40 |
Sesja 2
Platformy i narzędzia
Przewodniczący: Prof. dr hab. Bogdan
Galwas
Nowy model podręcznika elektronicznego z
multimedialną warstwą wykładów opracowany przez OKNO-PW,
Robert Michalak,
Marcin Morawski, Bogdan Galwas, OKNO PW.
Doświadczenia z wdrażania i użytkowania platformy
Moodle, Bogdan Galwas, Remigiusz J.Rak,
Marcin Godziemba-Maliszewski, Iwona Dziarmaga, OKNO PW.
Standardy w materiałach e learningowych,
Włodzimierz Dąbrowski,
PJWSTK, PW.
Środowisko uruchomieniowe aplikacji e-learningowych w standardzie SCORM, Włodzimierz Dąbrowski,
PJWSTK, PW, Rafał Hryniów, PJWSTK.
|
Sesja 6
Koncepcje edukacji
wirtualnej
Przewodniczący: Prof. dr hab. Witold Kosiński
Motywacje rozwijania e-edukacji i ich
konsekwencje, Ryszard Tadeusiewicz, AGH.
Kształcenie na odległość - przegląd możliwości i ograniczeń,
Bronisław Siemieniecki,
UMK.
The e-content interactivity functions and its on-line
links into resources distribution platforms,
Jan Piecha, UŚl,
Laboratorium wirtualne – aspekty badawcze,
Oleg
Zaikin, Emma Kushtina, Przemysław Różewski, Bartłomiej Małachowski, PSzcz.
|
|
16.00 - 17.50 |
Sesja 3a
Portale edukacyjne
Przewodniczący: Prof. dr hab. Kazimierz Subieta
Strona WWW jako nowoczesny środek
dydaktyczny nauczyciela informatyki, Małgorzata Rostkowska, LO Staszica.
Portal studencki -
nowoczesne narzędzie komunikacji,
Celina Olszak, Paweł Bensel, ŚWSzZ.
Wykorzystanie portalu edukacyjnego e-chemia do
wspomagania kształcenia na Wydziale Chemicznym Politechniki Rzeszowskiej,
Barbara Dębska, Marcin Jaromin, Katarzyna Szafińska, PRz.
Deconstructing Human Movement: Structuring and
Design of e-learning Material for Teaching of
Movement, A. Wierzbicki, M. Szewczyk,
R. Kacprzyk, P. Lenard, PJWSTK.
Wybrane narzędzia budowy rozwiązań wirtualnej
edukacji, Henryk Sroka, Marcin Słaboń, AE Katowice
(na plakacie).
Sesja 3b
Metodologia E-Learningu
Przewodniczący: Prof. dr hab. Andrzej Bernacki
Sufficient Subset of Quality Measures for e-Learning
Resources, Ewa Stemposz, Alina Stasiecka, Jacek Płodzień,
PJWSTK.
E-learning w kształceniu zawodowym,
Olga Łodyga, UW.
Indywidualizacja w e-learningu jako sposób
podniesienia jakości nauczania, Maria Zając, SGH, APed Krak.
Wspomaganie kształcenia metodą blended learning
metodologiii budowy aplikacji komputerowych,
Barbara Dębska, Łukasz
Dębski, PRz.
Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji do budowy
interaktywnych modeli dla platform edukacyjnych,
Cezary Orłowski, PG.
Kształcenie na odległość wspierające rozwój kwalifikacji zawodowych – metody
ewaluacji, Anna Grabowska, PG (na plakacie).
|
Sesja 7a
Laboratoria
wirtualne
Przewodniczący:
Prof. dr hab. Remigiusz Rak
Modelowanie i symulacje komputerowe w Javie w
nauczaniu fizyki.
I. Elementy mechaniki kwantowej.
II. Elementy termodynamiki statystycznej,
Monika Gall, Ryszard Kutner, WFiz. UW.
Studia Podyplomowe Fizyki z Astronomią:
pierwszy krok w kierunku e-learningu, Jarosław Młynik, Ryszard
Kutner, WFiz, UW.
Model funkcjonalny uczelnianej sieci laboratorium
wirtualnego,Bogdan Galwas, Remigiusz J.Rak,
Marcin Godziemba-Maliszewski, OKNO PW.
Learning Robot Techniques from Remote Site:
Virtual Robotics Laboratory at PJIIT, Paweł Ośmiałowski, Piotr Dutt, PJWSTK.
Indywidualizacja zajęć laboratoryjnych na zaocznych
studiach inżynierskich, Jan Barczyk, PW.
Inżynierskie laboratorium wirtualne – przykład
rozwiązania, Ł.Rauch, J.Kusiak, M. Pietrzyk, AGH.
Sesja 7b
Edukacja wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab. Jan Piecha
Rola
ustawicznego e-kształcenia kadr przedsiębiorstwa w systemach telepracy,
Grzegorz Gołda, Adrian Kampa, PŚ.
E-learning i telepraca w kształceniu i
rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Grzegorz Gołda, Adrian Kampa, PŚ.
Nauczanie przez internet na przykładzie kursu
„Komunikacje miejskie”, Krzysztof Gasz, Maciej Kruszyna, PWr.
Wyzwania edukacji w zakresie planowania
przestrzennego w dobie Społeczeństwa Informacyjnego,
Magdalena Belof, Grzegorz Zajączkowski, PWr, KANA.
Wybrane problemy
projektowania internetowych portali edukacyjnych,
Anna Drzewińska, WSZPiZ.
Analiza porównawcza wyników nauczania na
przykładzie wybranych e-kursów, Andrzej T. Janczura, PWr.
Kształcenie ustawiczne a umiejętności interakcyjne
pracowników, Aneta Kisiel, PZU (na plakacie).
|